Kijk! Daar zijn de plannen voor het nieuwe VRT-huis. Vanaf de zomer van 2026 verhuist de publieke omroep naar een nieuw mediahuis dat maximaal inzet op duurzaamheid, flexibiliteit en samenwerking. Het wordt dan ook een compact en toegankelijk gebouw dat de groene omgeving respecteert en ontmoetingsplekken tussen de medewerkers centraal stelt. Groot nieuws dus. En om dat wereldkundig te maken en alle troeven ervan in de kijker te zetten, kon de VRT rekenen op de strategische en creatieve knowhow van communicatiebureau Bridgeneers.

Op 21 juni toonde een trotse VRT tijdens een online persconferentie in aanwezigheid van Minister Dalle, Frederic Delaplace en voorzitter Luc Van Den Brande, de maquette van het nieuwe bouwwerk. In een kort introductiefilmpje zweeft de kijker over en door het schaalmodel dat voorzien is van de nodige facts and figures. En die zijn best indrukwekkend: 6 verdiepingen, een groot mediaplein, 10.000m2 ontmoetingsruimte, 5 binnentuinen en 23000m2 zonnenpanelen. Bridgeneers, dat voor dit project samenwerkt met de communicatieadviseurs van The Middle Men, ontwikkelde de animatiefilm en zorgde voor de creatieve ondersteuning en visuele uitwerking bij de hele lancering.

Want naast het introductiefilmpje, blikte het communicatiebureau uit Wijgmaal nog verschillende filmpjes in met stand-upper Erhan Demirci. Het resultaat is een laagdrempelige en luchtige kijk op de nieuwe thuis van VRT. Erhan confronteert medewerkers, architecten en projectleiders met het ontwerp en stelt hen de meest prangende vragen in zijn gekende ludieke stijl.

De VRT-persconferentie met de filmpjes vind je hier.

Have a project in mind? Let’s get to work!