Communicatiebureau Bridgeneers koopt het bovenste deel van de beroemde Remytoren en brengt er een nieuw type kantoor in onder.

De Remytoren aan de vaart in Leuven is een waar icoon: een witte reus uit het begin van de 20e eeuw. Communicatiebureau Bridgeneers, dat al huist op verdiepingen 2 en 6, kocht nu ook de bovenste verdiepingen van TV-maker Karl Symons, ook een icoon. Een ambitieuze zet nu iedereen thuis werkt en de kantoormarkt platligt. Bridgeneers kijkt verder dan corona en opent hier later dit jaar een nieuw type kantoor: het ‘open office’, een combinatie van een andere kijk op invulling, inrichting en HR.

Vroeger kwam je naar kantoor om te werken, nu om geïnspireerd te worden. Dat is in een notendop het uitgangspunt voor de Bridgeneers. “Werk kan je overal doen, da’s wel bewezen. Waarom zou je nog naar kantoor komen? De meerwaarde ligt in interactie en inspiratie”, stelt Ronny Schildermans, stichter en creatief directeur: “En die meerwaarde is gigantisch, zeker voor een creatief communicatiebureau. Daarom deze forse investering.”

Het kantoor heeft wel wat tijdperken gekend qua inrichting: de claustrofobische cubicles, de draak van het landschapskantoor, de corporate schuifaf en pseudo-hygge koffiebarlook. “Maar uiteindelijk zat je gewoon je uren te kloppen. Daar willen we vanaf. We gaan van ‘ik moet nog naar kantoor’ naar ‘ik wil nog naar kantoor’. Je moet frisser vertrekken dan je bent toegekomen. Dat durven we gerust een revolutie noemen.” zegt Joris Mateusen, partner en hoofd strategie.

Om dat te bereiken, introduceert Bridgeneers het ‘open office’. “Inspiratie kan van overal komen.” stelt Ronny Schildermans, “De boel afsluiten, is het tegenovergestelde. We organiseerden vroeger al events met stand-up comedy en jong muziektalent, maar dit gaat een heel eind verder. Onze kantoren zijn niet enkel voor onze eigen mensen. Gasten zijn welkom. Ook klanten kunnen hier komen, zomaar, zonder dat het over hun project gaat. Verder gaan we onze band met Wijgmaal en Leuven, met bedrijven, verenigingen en inwoners nog versterken.”

De Bridgeneers benadrukken graag hun band met de locatie: het bedrijf werkt in de geest van Edouard Remy. Die was zowel topondernemer als sociaal vernieuwer. De brug slaan tussen meerwaarde voor aandeelhouders én voor de maatschappij staat centraal in het Bridgeneers-handvest. Ze werken zelfs uitsluitend voor klanten die openstaan voor die filosofie.

Het sluitstuk van het kantoor van de toekomst is een totaal nieuw HR-beleid bij Bridgeneers. Thuiswerk, of ‘waar-dan-ook-werk’ is standaard. Vertrouwen staat centraal: werknemers organiseren hun werk zoals het hen uitkomt, zolang ze rekening houden met klanten en collega’s. De Bridgeneers komen enkel naar kantoor als een fysieke bijeenkomst nodig is voor het project. En dus voor inspiratie. “Ze kunnen trouwens niet wachten om te komen. Deze coronatoestand is eindig. Het verlangen naar inspiratie en verbinding niet.” bevestigen Ronny en Joris.

OVER BRIDGENEERS

Bridgeneers is een communicatiebureau in Leuven en telt goed 65 medewerkers. Het werkt complete campagnes uit voor klanten uit de publieke en private sector en heeft een bijzondere specialisatie in branding, design, digitale marketing. U kan hen kennen van o.a. de vaccinatiecampagne, de campagne voor sterke wachtwoorden of de grote Welkom Terug-campagne voor het toerisme in Vlaanderen.

Bridgeneers maken zich sterk dat ze bruggen kunnen slaan tussen wat tegenstrijdig of zelfs onmogelijk lijkt, zoals snelle resultaten én duurzame groei, of winst voor aandeelhouders én voor de samenleving. Die bruggen zijn niet te mooi om waar te zijn, wel te mooi om makkelijk te zijn. Maar de Bridgeneers doen dit al decennia.

De naam brengt namelijk verschillende bedrijven samen die tot oktober 2020 onafhankelijk opereerden maar al intens samenwerkten in een ecosysteem:

- Communicatiebureau Absoluut.
- Absoluut Zulu, gespecialiseerd in digitale communicatie.
- Het bijkantoor in London van Absoluut, dat reeds de naam Bridgeneers droeg.
- Marketing consultancy bureau Lake Nimble.
- Goodcamp, een innovatief stageproject.

MEER INFORMATIE?

Ronny Schildermans; stichter, partner, creatief directeur; ronny@bridgeneers.be - +32 478 55 73 60

Joris Mateusen; partner, directeur strategie: joris@bridgeneers.be - +32 477 31 69 99

Have a project in mind? Let’s get to work!