Stel je voor. Je zit thuis rustig in de zetel. Een snack op tafel, wat gamen en ontspannen door je socials scrollen. Totdat plots, op mysterieuze wijze, spullen rondom je beginnen te verdwijnen. Eerst je autosleutels en je make-up, dan je smartphone tot zelfs de muren van je huis: één voor één gaan ze in het niets op. Dat is preciés wat er gebeurt in de nieuwe tv- en social campagne die Bridgeneers uitdacht voor essenscia, de Belgische sectorfederatie van chemie, farma en life sciences. De boodschap? Zonder chemie zou ons leven er helemaal anders uitzien. Klaar voor de naakte waarheid over de rol van chemie in ons leven?

Wist jij dat maar liefst 95% van alle voorwerpen om ons heen het resultaat is van innnovatie in chemie, farma en life sciences? Dat ondervindt het jonge koppel in de essenscia-campagnevideo aan den lijve. En dat laatste mag je gerust letterlijk nemen, want helemaal op het einde van de video zijn ze zelfs hun kleren kwijt.

Het illustreert dat in zowat alle sectoren van ons dagelijks leven chemie een cruciale rol speelt. Van de smartphone in je broekzak tot de zonnepanelen op je dak. Van coronavaccins tot nieuwe therapieën tegen kanker. Van dagelijkse hygiëne tot comfortabel wonen. Van energiezuinig rijden tot kwaliteitsvolle voeding. Van cosmetica tot kleding en geneesmiddelen. Noem maar op!

De campagne loopt op Eén en Canvas, en op sociale media. Op de campagnewebsite kom je te weten dat de sector - met bijna 100.000 jobs en 35% van de totale Belgische export – elke dag volop innoveert. Ze levert niet alleen de essentiële bouwstenen voor ons levenscomfort, maar ook voor een duurzame toekomst.

Bekijk de video hier.

Have a project in mind? Let’s get to work!