…
…

De aanpak: Het GO! doet meer dan lesgeven

Maar wat maakt lesgeven nu zo speciaal? Dat je als leerkracht een blijvend effect kan hebben. Op de goede manier. Het maakt niet uit hoe oud je bent, iedereen herinnert zich wel een leerkracht van vroeger. En niet omwille van één of andere wiskundige uitleg. Meestal omdat ze je ook andere dingen bijleerden. Zoals respect of geloven in jezelf.

En dat is waar het GO! voor staat. Kinderen de basis geven om de beste versie van zichzelf te worden. Dat is niet enkel geschiedenis geven, maar ook zelfvertrouwen. Niet

alleen Engels geven, maar ook nieuwsgierigheid opwekken. Dat kan enkel als leerkrachten de vrijheid krijgen om zichzelf te zijn. En dat is net wat het GO! doet. Want jezelf zijn, dat laat een indruk na.

Iedere leerkracht en school is dan ook anders. Daarom ontwikkelden we een koepelcampagne die personaliseerbaar is. Van meneer Ibrahim die nieuwsgierigheid aanwakkert in Lokeren, tot mevrouw Van Dyck die de wereld van haar leerlingen opent in Hoboken. Scholen en leerkrachten dragen de campagne mee uit. We maken leerkrachten trots. En een fiere juf of meester, die trekt twijfelaars over de streep.

…

De campagne: Het GO!-effect

In het GO! lesgeven, dat is de vrijheid om jezelf te kunnen zijn voor de klas. Waardoor je waarden meegeeft, zoals zelfvertrouwen of samenhorigheid. Dat noemen wij het GO!-effect. De rode draad doorheen onze campagne.

Sta je op het perron weg dromen van een nieuwe job? We afficheren zes inspirerende campagnebeelden in treinstations, bussen en campussen. Van mevrouw Rossi die haar leerlingen zelfvertrouwen geeft, tot meester Lukas die respect aanleert. Dat is waarom iemand lesgeeft.

Iedere leerkracht verdient dan ook zijn eigen poster. Via een exclusieve online tool kunnen leerkrachten en scholen zelf een affiche of social post genereren. Hiermee zetten ze hun eigen effect in de kijker. Scholen kunnen de tekstkader personaliseren met namen van eigen personeel of de naam van hun school. Zo wordt de boodschap via het GO! netwerk verspreid en ook nog meer beleefd.

We gingen praten met een aantal inspirerende GO! leerkrachten en hun ervaringen in het onderwijs. Deze verhalen worden als native artikels gepubliceerd op Student.be, Jobat, hln.be en Het Nieuwsblad Mobile.

Het GO!-effect is online te zien op sociale media (Facebook, Instagram, LinkedIn) en digitale banners.

…

De resultaten: goede punten

Onze campagne had meteen effect. Er gingen 23000 clicks richting website. En daar stopte het niet. Het campagneverkeer zorgde zelfs voor een conversiepercentage van meer dan 17% richting sollicitatie! Dankzij sterke cam- pagnestructuur, zoekwoordenonderzoek en continue optimalisaties behaalden we ook een CTR van bijna 15%.

Dankzij het grote GO! netwerk genereerden we ook heel wat PR. Op sociale media werd het GO!-effect graag en veel gedeeld door onze trotse leerkrachten en scholen.

Een goed eerste rapport!

…