…
…

De aanpak: zijn waar zij zijn

Administratieve boodschappen op een duidelijke manier overbrengen naar een jonge doelgroep? Daarvoor openen we een stevig blik aan digitale kanalen waarop jongeren actief zijn. Enkel Facebook? Zo passé. Enter TikTok en YouTube. Door permanent aanwezig te zijn met nieuwe content, laten we zowel instromers (15 tot 17 jaar) als 18+-studenten kennis maken met Student@work. We spelen in op hun noden, en daarbij zijn flexibiliteit en interactie absoluut onmisbaar.

Door échte studenten te betrekken, komen ervaringen, tips, wist-je-datjes en antwoorden op veelgestelde vragen uit eerste hand. Onder de slogan Wij werken voor studenten die werken gaan deze ambassadeurs wekelijks aan de slag met onderwerpen als ‘Wat mag je niet doen op een sollicitatiegesprek’ of ‘Waar kan je het best studeren’. Op deze manier brengen zij Student@work letterlijk tot bij hun medestudenten: in onderhoudende videosessies, interviews en vlogs.

Kanalen om goed in de gaten te houden? Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok (binnenkort) en Smartschool. Maar ook via Google Adwords geven we jobstudenten dat extra duwtje in de rug om leuke, voor hen herkenbare content te ontdekken.

Bovendien staken we die content op al deze kanalen in een opvallend nieuw herkenbaar design. En zorgden we ervoor dat zowel Nederlandstalige als Franstalige studenten op hun wenken werden bediend. Aucun problème.

…

Het resultaat: herkenbare content, stijgende cijfers

Dat de aanpak gesmaakt wordt, bewijzen de cijfers van 2021. Het aantal volgers op de Instagramaccount van Student@work groeit van 60 naar 780. Op YouTube volgen 227 subscribers onze ambassadeurs op de voet.

Maar liefst 600.000 unieke profielen kwamen via Instagram in contact met Student@work, op YouTube genereerde de content nog eens 145.000 views.

Boosted content kon rekenen op een gemiddeld aantal likes van 15.000 waar de gemiddelde CTR voor de SEA-campagne op 35% afklokt.

…