…

De aanpak: een gevoelige thematiek neutraal en herkenbaar brengen

Bij Bridgeneers gingen we meteen op zoek naar een tone of voice die niet alleen een breed publiek van sollicitanten aanspreekt, maar ook gelijklopend is met het beleid: menselijk én kordaat. Dat deden we niet door de focus te leggen op asielzoekers of vluchtelingen, maar door mensen te tonen die aan de slag zouden kunnen zijn bij onze asiel- en migratiediensten. Zo meden we niet alleen onnodige controverse, op die manier zetten we ook de verscheidenheid van de vacatures in de verf én konden we voluit inspelen op herkenbaarheid.

…

De campagne: een flexibel en breed inzetbaar assortiment

Hoe we mee honderden vacatures invulden voor een beter asiel- en migratiebeleid.

Werk mee aan een beter asiel- en migratiebeleid. De slogan die de basis vormde van de rekruteringscampagne, was breed genoeg om diverse profielen aan te spreken voor wat we omdoopten tot kleurrijke jobs die soms zwart-wit zijn. Onze boodschap goten we in een verrassende imagospot die verschillende profielen toont, zowel in hun vrije tijd als op hun job.

Die spot werd niet alleen geflankeerd door affiches, testimonials en een website die vele harten sneller doet slaan. Maar vooral door digitale creaties waarmee we heel gericht op verschillende profielen konden mikken: via Facebook en Instagram, via LinkedIn en zelfs via TikTok. We zorgden ook voor een SEA-campagne (Google Search) die rechtstreekse clicks opleverde voor Selor en gingen een partnership aan met Jobat, dat alle jobs ook postte op zijn kanalen en uitpakte met

…
De resultaten: een positieve stroom aan sollicitanten

En dat bleek een combinatie die vuurwerk opleverde! Want door het mediabudget heel getarget, flexibel en slim in te zetten, zorgden we er niet alleen voor dat er maar liefst 9.805 (!)sollicitaties binnenliepen. De campagne, die vele facetten van het asiel- en migratiebeleid in de kijker zette, werd – ondanks de delicate thematiek – ook nog eens goed onthaald.

…