…

De aanpak: je regelt al zoveel online, dus waarom je fiscale zaken niet?

Een lief aan de haak slaan, visgerief kopen, een visrestaurant reserveren of een snorkeltrip boeken: wat doe je tegenwoordig niét online? Maar je fiscaal dossier online raadplegen, daar denk je niet aan. Daar moesten we dus dezelfde evidentie van maken. Net zoals online daten ooit vreemd was en nu heel gewoon. Dat deden we door in te spelen op dingen die mensen al online deden en de normaalste zaak van de wereld vonden. Zo bouwden we bruggetjes naar MyMinfin.be in het hoofd van mensen. Muziek, schoenen, een job, een gitaar, ... vind je online, wel je fiscaal dossier ook. En da's even handig.

De campagne: spring mee op de MyMinfin-kar

We brachten gewone mensen in beeld, die hun zaakjes al een tijdje online regelen en sinds kort ook hun fiscale zaken. Zo maakten we duidelijk dat MyMinfin.be een logische, volgende stap is. Voor iedereen. Boodschap: zij zijn er ook pas mee begonnen, dus waarom spring jij niet mee op de kar? Papieren paperassen, da's veel meer gedoe.

Dankzij een brede mediamix, sterke PR en een slim digitaal luik zorgden we in twee campagnegolven voor awareness en activatie. Een persconferentie over de jaarlijkse belastingsaangifte gebruikten we om onze campagne in het Journaal te krijgen. Mooi meegenomen! Net als de influencers die onze boodschap hielpen verspreiden.

MEDIA: busaffiches, bannering op social media, krantenadvertenties, radiospot, Google Search ads, influencers

…
…

Het resultaat: een bereik van 1 miljoen!

Tijdens de eerste campagnegolf bereikten we meer dan 1,3 miljoen mensen op social media. 43.000 van hen klikten door naar de website. Tijdens de tweede wave deden we er nog eens 800.000 bovenop. Ook de influencers scoorden goed. In de eerste golf zorgden ze voor bijna 300.000 nieuwe fans en in wave twee werden dat er 660.000. Sindsdien overstijgt de zoekterm MyMinfin voor het eerst Tax-on-web. Heel straf, gezien Tax-on-web al jaren bekendheid geniet.

…
…
…
…
…