…

De strategie: je doet al heel veel dingen online. Je fiscale zaken online regelen, is even evident.

Een lief aan de haak slaan, visgerief kopen, een visrestaurant reserveren of een snorkeltrip boeken: wat doe je tegenwoordig niét online? Maar je fiscaal dossier online raadplegen, daar denk je niet aan. Dus moesten we daar dezelfde evidentie van maken. Net zoals online daten ooit vreemd was en nu heel gewoon. Dat deden we door in te spelen op dingen die mensen al online deden en de normaalste zaak van de wereld vonden. Zo bouwden we bruggetjes naar MyMinfin.be in de hoofden van mensen. Muziek, schoenen, een job, een gitaar, ... vind je online, wel je fiscaal dossier ook. En da's even handig.

De campagne: zet een volgende online stap. Ga naar MyMinfin.be

We brachten gewone mensen in beeld, die dingen al een tijdje online regelen en sinds kort ook hun fiscale zaken. Zo maakten we duidelijk dat MyMinfin.be een logische, volgende stap is. Voor iedereen. Boodschap: zij zijn er ook pas mee begonnen. Je loopt dus nog niet achter, maar zorg wel dat je nu op deze digitale kar springt. Want paperrassen zijn gedoe.

Dankzij een brede mediamix, sterke PR en slimme digital zorgden we in twee campagnegolven voor awareness en activatie. De persconferentie over de belastingsaangifte gebruikten we om onze campagne in het Journaal te krijgen. Mooi meegenomen! Net als de influencers die onze boodschap hielpen verspreiden.

MEDIA: busaffiches, bannering op social media, krantenadvertenties, radiospot, Google Search ads, influencers

…
…

Het resultaat: Niet te doen: bereik van 1 miljoen!

Tijdens de eerste campagnegolf bereikten we meer dan 1,3 miljoen mensen op social media. 43.000 klikten door naar de website. Tijdens de tweede wave deden we er nog eens 800.0000 bovenop! Ook de influencers scoorden goed. In de eerste golf zorgden ze voor bijna 300.000 nieuwe fans en in wave twee werden dat er 660.000. Sindsdien overstijgt de zoekterm MyMinfin voor het eerst Tax-on-web. Heel straf, gezien Tax-on-web al jaren bekendheid geniet. Hot, hot, hot!

…
…
…
…
…