…

De campagne: #welkomterug!

Toerisme zonder toerisme? Da’s niet plezant. #Welkomterug. #We hebben jullie gemist. Met een grote affichecampagne, en een emotionele TV-spot (danku singer-songwriter Ibe voor de muziek, en Wim Opbrouck voor de stem) lieten we Vlaanderen weten dat de hele toeristische sector weer klaar stond om iedereen – fan of geen fan - te verwelkomen. De sector deelde die boodschap massaal. De daaropvolgende zomer bombardeerden we wie baalde om z’n verloren reis, massaal met content op maat. Ook wie standaard een pakketreis met glijbanen boekt, of enkel gaat voor hippe plekken, toonden we de weg naar het juiste vakantie-aanbod. Wekelijkse e-mailings, SEA-strategie, doelgroepensegmentatie, influencers inschakelen, PR, radio, TV, mediapartnerships, en contentcreatie in samenwerking met alle toeristische diensten in Vlaanderen. Ook langs franstalige kant (Destination Flandre!). Via data-dashboards monitoren we de campagne dag-op-dag. We voorspellen zo de intentie om te reizen, en stemmen de campagnes erop af.

…
…
…
…
De resultaten: Reisintentie Vlaanderen in de lift.

De branded search op Vlaanderen als vakantiebestemming blijft stijgen. Een indicatie dat de mental switch gemaakt wordt. De buitenlandtoeristen bleven tijdens afgelopen COVID-crisis helaas weg, maar met +32% meer toeristen uit eigen land, werd de zomer toch een stuk gecompenseerd. Maar de meest frappante én duurzame vaststelling: de reisintentie van de Vlaming evolueert in de positieve zin. Steeds meer toeristen geven aan, dat ze ook in de toekomst in eigen land zullen blijven reizen.

…
…
…